.

.

الخميس، 5 مارس، 2009

حقول البترول المحترمة


اليوم كان عندي امتحان دراسات ماما قررت أني بدل ما أحفظ أسماء حقول البترول في كل بلد اجمع اسمائهم في جملة واحدة اسمعوا هذة الجمل و اضحكوا

*غوار السفانية راح القضيب الخراسنية معاه ابقيق (الابقيق هو الابريق)


*مقوع الأحمدي أكل مناقيش في الروضتين وهو برقان (برقان يعني مبرق)


*الزبير والرميلة ولاد كركوك وقعوا في نفط خانه


*أم الشيف زاكوم قاعدة تنادي علي ولادها مربان و بوحسا(زاكوم يعني عندها زكام مربان هي مرلين و بوحسا هو أبو حسن)


*بلاعيم بحري أكلة رمضان المرجان في يوليو


*شقير كسر رأس عامر ورأس بكر ورأس غارب


*أبورديس مطارمة أكل عسل وبلاعيم بري


*أبو الغراديق الرزاق اتجوز أم بركة العلمين


*أمال مبروك جالو سرير زلطن (زلطن باللغة البترولية يعني مريح)


*حاسي مسعود قرصة العقرب القاسي طلعلوا زارتين وتحونترين علشان كدة لما خلف خلف عجيلة و عهانة

اللي بالاحمرهو اسماء الحقول


أية رايكم باللة عليكم دي اسمي يسموها لحقول بترول محترمة؟؟؟؟؟؟؟؟

هناك 6 تعليقات:

  1. هههههههههههههههههههه جامدة اوى خالتو دى اصل فعلا الاسماء دى خنييييييييييقة اوى وانا ما عرفتش احفظها فعلا لا فعلا جامدة يا كو و مدونتك حلوة اوىىىىىىىىىىىىىىىى

    ردحذف
  2. تسلميلي يا قمر من غير بنت خالتي الغزيزة هتقولي كده ربنا يخليكي ليا يا تقييييييييييييييي

    ردحذف
  3. هههههههههههههههههههههههههههههههههه
    يالهوي ايه ده دي اسماء ولا شتايم
    ههههههههههههههههه
    بس انا بردو بعمل ساعات كتير حاجات زي كدا عشان احفظ اي حاجه صعبه عليا
    وكمان بحفظ بالرسم

    ردحذف
  4. كويس دي فكره رئعة وشكراعلي مرورك

    ردحذف
  5. هههههههههههههههه حلوه كتير انا كنت ما بعرف احفظهم

    ردحذف
  6. ماشى شكرا

    ردحذف

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))