.

.

الجمعة، 21 أغسطس 2009

أنا و شوية اطفال



بصراحة أنا كنت متردده أنزل البوست ده ناس كتير قرءته لهم قالولي متنزليهوش وناس كتير برضوا قالولي نزليه أنا قولتلهم أنا هنزله طلما كتبته في الكراسة بتاعتي اللي فيها كل البوستات أي حاجةبتكتب في الكراسة دي لأزم تنزل بوست علي طول. البوست ده بيعنيلي كتيررررر أوي وبجد بوست أنا بحبه ودلوقتي هبدأ البوست أنا و شوية أطفال كلاكيت 2 أكشن .












أنا مجنونة أطفال لو حطوني في حضانة ممكن أعيش فيها عمري كله بس أنا بحب الأطفال اصغر من سن 3 سنينننن بيبقوا أمميرررررر أوييييي بجد أنا في حياتي أطفال كتيرممكن أنزل من بيتي علشان أشوف اصحابي الببيهات مخصوص و طبعا ده في حد ذاته أنجاز ههههههههههه .






1- مايا ياسر : طفلة معايا في المدرسة في 2 حضانة عسولة خالسسسس دايما بترسملي رسومات وبتكتب عليها أسمي وأسمها و مبنهم قلب مايا دي معايا في المدرسة دي أعز صديقة دايما لما أكون زهقانة من أصحابي أروح اقعد مع مايا .
مايا بقي مسلية جدا وعقلة أوي لكن أول ما تشوفني في المدرسة تطلع تجري عليا وتفضل مسكه فيا ومش بترضا تسبني حتي لو الجرس ضرب. دايما بتقولي شليني يا رنيم وسعات يطلع عليها كلمة ماما ههههه ودايما بحب أوصل مايا من من الحضانة لغاية أتوبيس المدرسة كل ما نشوف حد يقولي هي دي أختك مع أن مايا شعرها أصفر بس هي بتنبسط أوي وتقولي أه أنتي أختي هي عندها أخت مجهولة الأسم تسألها مايا هي أختك أسمها أيه تقولي لوجا أقولها لا أسمها الحقيقي تقولي لوجا والبنت يا عيني مش عارفه أسم أختها الحقيقي ههههههه . ودايما تقولي هتيلي مصاصا حمرا هههههههههه بجد أنا بحبها أوييييييي وهفتقدها جدا بعد ما أطلع من المدرسة بس أكيد هبقي أزورها علشان أنا بحبها أعتقد أنها بعد شوية ممكن نتقابل بره المدرسة لما تكبربس ده بعد كتيررررر موتتتتت لسه عقبال ما توصل علي أقل أعدادي غير كده لأزم تكون طنط معاها و لوجا ههههههه بجد هتجنن وأعرف أسمها الحقيقي غلبا أسمها لوجين وبيقولولها لوجا بس أنا هستني السنتين تكون مايا كبرت وعرفت أسم أختها الحقيقي ههههه






2- علي :علي ده أبن جرتنا طفل سكر. علي سافر معايا أول عمره في حياتي وكنت لما أغير لون الإيشارب ميعرفنيش دلوقتي جرتنا غزلت وعلي سكن بعيددددددد عني وبقي يوحشني جداااااا وفين وفين لما بشوفه وبفرح أوي لما بشوفه بس مش بيفتكرنيييي بس مش مشكلة أنا فاكراه كويس بجد طفل تحفةةةةةةةةة وكنت بروح عندجارتنا أول ما خالفت علي علشان أشوفه بحس أنه ملاك بجد مش متخيلة شكله خالصصصص لما يكبر ولا متخيله أنه لما يكبر هلبس قدامه النقاببببببب بس أكيد عقبال ما يكون عنده 14 15 سنه هكون أنا بقي عندي 24 25 سنه تخيلوااااا بس أنا هفضل أشوف كتير علشان يحفظ شكلي ولما يكبر يبقي عرف شكلي علي طولللللللل




3- رقية: رقية سفرت معايا تاني عمره هي أموره جداااااااا بس أول ما تكتشف أني مش مامتها بتعيط وتصوت وتفضحنا قدام الناس كان لأول أول ماشيل رقية أسكت خالص أحسن لو أتكلمت هتعرف أني مش مامتها وتصوت أحلي حاجه أن طنط كانت بتديهالي ألعب بيها وانيمها وأكلها ولسه من كام يوم شيفاهم طبعا رقية مش فكراني طبعا بس أحلوت ومبقتش بتصوت خالص مالص وبقت هديا وبتقول لا كمان بجد في العمرة كنا أول ما نركب الأتوبيس علشان نتنقل من مكة للمدينة أو من المدينة المكة أو نروح قباء وأو نرجع من هناك كانت رقية تبقي معايا طول الطريق رايح جييييييي بس مش كنت بشوفها في الحرم بس كان في درس في العمرة واحدة هيا اللي بتديه كانت طنط الحمد الله بتحضر فكنت بشوف رقية علي طووووول




4 - عبد الله:عبد الله ده أنا شفته مرة واحده في حياتي بس ليه عندي صور كتير جدا ده طفل عنده 3 سنين بيجري ما شاء الله عليه وهادي و أمور وشعره ناعم وبجد تحفه جدا عبد الله سبني أشيله براحتي خالص ومكلمش و لا أعترض وكان شكله تحفه وهو بياكل الشبسيي يا توتو تحفه أنا دلوقتي حاطه صورتوا علي المسنجر ومش بشلها خالصصصص و بنت خالتي قالت لي ان مامته بتحضر التراويح في نفس المسجد اللي بنت خالتي بتصلي فيه قالتلها لو شفتهي لأزم تصورهوليييييييي كتيررررر علشان هو وحشنييييي





5 - سلمي: سلمي دي طفلة صغننه جدااااا هديا زي أخوها عبد الله ومش زي رقية خالص أموره كده وعليها حتت ضحكة تهبل وبجد حلوه أوي ويبخت طنط ممتهم بيهم سلمي وعبد الله دول أطفال بجد تحفففففف





6 - حمزه : ده أبن أخت صحبتي صحبتي دي كانت معايا في 2 عمرة نفسي العمرة اللي شفت فيها رقية أنا أتعرفت علي صحبتي دي في الأوتوبيس وأخر يوم في العمرة وأحنا رجعين قاعد حمزه معايا اليوم كله ويا عيني كان حران وبيعيط فأول ما قعد اهويله سكت وقاعد يضحك حمزه ده بقي حلو خالص وعسل جدا وتشليه زي ما تشليه مش بيصدر أي صوت وفي المطار كانت شيله ونام وأنا شيله وبجد نفسي أشوف الناس دي تانييي




7-سارة :بنت عمة صحبتي عمري ما شفتها هي عيشاه في كندا مع مامتها أنا ما شفتها علي الحقيقة أنا بس بشوف صورها دايما وهي عسولة وتهبل واموره وكل حاجة انها فعلا بنت واحد كندييييييي بين عليها بس بجد تهبل خالة صحبتي رجعه مصر أن شاء الله وهشوفهااااااااااااااااااا وهبقي أحكلكم علي اللي هتعمله فيااااااااااا



8- محمد : محمد ده أبن خالتي مسخره عنده شوية حروف ضيعة خالصصصص أسمعوا بقول أن الديك بيقول توتوتووووووتووووو بدل ما يقولللللل كوكوكوكوووووووو والبطة بتقول طاطات بدل ما تقول كاك كاك ولعيب الكرة الشهير أسمه أبو ترته متخيلين أبو ترته (أبو تركة ) أصلا خالتو بتيجي عندنا البيت علي طول وبشوف محمد ودايما بتسافر معانا المصيف ومحمد بيبقي هناككككككك محمد من عشاق قناة نكالودينا بجد حفظ الأعلانات وأغاني الكرتونات حتي الحركات اللي بعملوها في اغنية الكرتون وحفظ ايه اللي بيجي بعد ايه ما شاء الله عليه بجد بابي حلوووووو أوييييييي




بعد ما قراءتم البوست اللطيف هحطلكم صور لكل طفل بس في كتير مش عندي صورهم دلوقتي بس هحاول ألقي لهم صور وبعد ما حطت الصور قررت أني أشلهم علشان مينفعش أحط صور الأطفال علي النت من غير ما أستأذن معلش كان بودي أحطلكم الصور بس للاسف مش هينفععععععععععع




طبعا في بيبهاتتتتتت كتيررررموت في حياتي بس أنا مش كتبتهم علشان مليش معاهم مواقف كتير أو مش في ذكرتي دايما أو كانوا أطفال وكبرواااااا زي كل ولاد خالتي بس بجد أن بحب الأطفال و كل الناس عرفين ليه علشان بغض النظر علي اني بحبهم علشان أنا طفلة زيهم لسة مش طلعة من البيضة,بحبهم علشان بحس أنهم فعلا أبرياء ولسه مدخلوش علمنا المخيف وتغيروا لسه فعلا أطفاللللللل لبسين نظرات علشان يشوفوا كل حاجة حلوههههههههه وتحياتي لكل طفل أعرفه ومتديقوش أني مكتببتكمش بس معلشششش




بحبككككككككككككممممممممممممم جداااااااااااااااااااااا تحياتي لكممممممممممم.


عاوزه البوست اللي قبل كده يقعد شويا ومتردده أنزل البوست ده

هناك 14 تعليقًا:

  1. جميل اووي يا روني انك بتحبي الاطفال وانا واثقة انك هتكوني ام مثالية وامورة وهتخليهم على طول مبتسمين :)

    ردحذف
  2. هههههههههههههههههههههههه تفتكري فعلااااااااااااااا ممكن علي فكرة هههههههههههههههه
    بجد أنتي تحفههههههههههههه

    ردحذف
  3. حلو اوى يا رونى البوست وفعلا عبد الله وسلمى وحشونى جداااااااااااااااا ونفسى اشوفهم وحطى صورهم بقة

    ردحذف
  4. مش هينفع أنا بصراحةكنت هتجنن وحط الصوربس للاسف مش هينفععععععععععععععععععععع

    ردحذف
  5. هههههههههههههههههه
    انا كمان بحب لاطفال اوي يارنيم :)

    تحياتي :)

    ردحذف
  6. ربنااا يرزقك أطفالللللل حلوين يا رببببببببب

    ردحذف
  7. أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

    ردحذف
  8. انا قولت ولا هعبرك عشان الغلطه الفادحه كده تنسي سيف واحمد يا وووووووووحشه ماشي ماشي انا كنت هقولك البوست حلو بس خلاص مش هقول ممم

    ردحذف
  9. كلاكيت أول مره هند عندنااااااااااا أهلا أهلاااا وبعدان سيف و أحمد أكبر من 4 سنين وبعدان أنا قالت مش هينفع ولاد خالتي علشان كبارررررررررررر جداا عوجيز يعنيييييييي

    ردحذف
  10. هههههههههههههههههههههههه بصراحه اكتر حاجه عجبتني محمد ابن خالتك حرووووووفه تحفه تودي اي واحد فداهيه
    بجد تحفه البووووووست ده ياروني

    ردحذف
  11. بصي انتي فعلا ضحكتيني يارنومه

    بجد اسلوبك زي العسل

    ردحذف
  12. شكراااااااااا جدا ويارب يكون عجبك

    ردحذف
  13. بووووووووووووووووست جامد اخر حاجه بجد
    وانا كمان بحب البيبيهات جدا جدا
    والله موضوعك جميل اوى وعاجبنى اوى اوى اوى

    ردحذف
  14. طيخا اخوياااااااا اتفضح على الملأ هههههههههه بس عندك حق ما هو دا اللى بيصل ههههههههه وحشتينى اوووووووووى

    ردحذف

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))