.

.

الجمعة، 29 أكتوبر، 2010

إلي خالتو ليلي (بحبك اوي)


25-10-2010
محولوش كلهم يقفوا جنبها علشان هما عرفين أنها كده كده هتموت 
عرفين أن دي مش أول مرة يحصلها كده 
ويمكن كانو في كل مرة بيحطموها بعدم وجودهم 
مش متخيلة ازاي تعبت علشانهم أوي وهو ده في الآخر رد الجميل 
لما نقسم ميراثها وهي لسه عايشة
  لما منركبش أول طيارة ونجي علشان نشوفها حتي علشان هي بتموت
مش دي برضوا أسمها ندالة
ساعات كتير بنحب حد أوي ونبقي خايفين عليه أوي وممكن نضحي بروحنا علشانه مع أننا في الآخر مشفنهوش
"ربنا يشفيكي يا طنط ليلي "
خالتو ليلي زي ما بحب أقولك
دَعيِ رَوُحْك تُرِفرف وصعدي إلي السماء
دعي أحزانك هنا ورحلي وتركي لنا الذكريات
  نُحبكِ وأنتي تعلمين لكنه وقت الرحيل
إذا شئت الرحيل فرحلي بسلام
لكنك ستتركين خلفك أناسا تنذم آلام 
وجراح في قلوبنا ودموعا قي أعيننا لا حصر لها
لا نرد أن نعذبك فإذا شئتي الرحيل فرحلي بسلام
كما آتيتي بسلام
  to:خالتو ليلي


2010-10-28
ماتت خالتو ليلي
ماتت وسابتنا محدش كان متوقع أنها تموت مع أن كلهم حلموا أنها هتموت يوم الخميس وكأن ربنا بيعتلهم رسالة علشان يشبعوا من علي الآخر قبل ما تمشي  مشفتهاش غير وهي متكفنه وخلاص مشية رحت صليت عليها كنت بعيط كأنها خالتي كنت منهارة نفسيا وعصبيا كان نفسي اوي أشوفها قبل ما تمشي
خالتو ليلي ممتت
ش خالتو ليلي عايشة في قلوبنا وبذات قلبي أنا
وحشتيني أووووووووي

هناك 6 تعليقات:

  1. حبيبتي رنيم
    اولا انا حاسة بيكي جدا
    انا كمان جدتي لما ماتت ماشفتهاش
    او بالاحرى اخر شهر في حياتنا كنت ممنوعة من زيارتها بسبب حالتها السيئة ولان امي كانت رافضة تخليني اشوف جدتي بحالتها دي خوفا عليا من الانهيار اللي ملازمني لغاية دلوقتي !
    بجد مش قادرة اقول لك غير ادعي لها بالرحمة لانها في مكان افضل دلوقتي
    ربنا يرحمها ويغفر لها يارب

    البقاء لله

    ردحذف
  2. :(

    ربنا يرحمها يارب ويدخلنا الجنة كلنا معاها

    معلش يا رنيم يا حبيبتي

    يا رتني قادرة اكون جمبك :(

    ردحذف
  3. مرسي يا دندونة بجد انا كنت بحبها اوي

    ردحذف
  4. مرسي يا رودي ان شاء الله

    ردحذف
  5. هم حين يموتون لا يعاقبوننا بالموت معهم ,
    هم يعاقبوننا بالحياة دونهم !!
    عندما توشك الذكريات على الرحيل تزورك بكثرة أولا.
    كأنما ترغب أن تستهلكها حتى النهاية !
    من الأفضل أن تستهلكها مثل وجبة مفضلة لدرجة أنك لن تشتهيها ثانية
    من هنا تنقص قيمتها وبالتالي تسقط الآلام , ذات يوم ..
    فريسة للنسيان !

    ردحذف
  6. حوسام مرسي يا حوسام بجد كومنت حلو اووي

    ردحذف

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))