.

.

الجمعة، 26 نوفمبر، 2010

تحت ضوء القمر2



أريد أن أفتح لك قلبي
لتسكن بداخله
لأحميك من اخطار الزمن
ومن خطايا البشر

احميك من جميع من حولك
هل تعرف لماذا ؟
حتي أشعر بالأمان .

تحت ضوء القمر:
رقصت أول رقصة تانجو معاك , فاكر ساعتها لما اتكعبلنا ووقعنا علي الأرض احنا الأتنين وكعب جزمتي اتكسر ومكنتش قادر تقوم من الضحك।
تحت ضوء القمر: فتحنا محل الورد اللي كنت هتجنن وافتحه من زمان , فاكر يومها باليل لما اشتريت كل الورد الموجود عندنا وبعتهم علي أوضي وساعتها من كتر الورد مكنش في مكان ليا فأضطرت أطلع انام علي الكنبة وتاني يوم صحيت ظهري متكسر .
تحت ضوء القمر: شغلنا اكتر فيلم رعب بنحبه ورحت أنت علشان تجبلي فشار والنور قطع وأنا فضلت اصوت مع أني وعدتك أني مش هخاف تاني من الضلمة , فاكر بقي وانت جي نحيتي بالفشار رحت خبطت فيك وطبق الفشار طار وحسنا ساعتها أن اخيراً السما مطرت فشار زي ما كنا عاوزين , فاكر شكل الفشار لما النور جه وهو علي الأرض وقعدنا قرب الصبح ننضفه

تحت ضوء القمر: فاكر لما قررنا نجيب عمال علشان يدهنوا أوضتي وأول ما خلصوا قالتلك "يع ...ايه ده دي شكلها وحش اوي " "ما أنا برضوا بقول كده "। ونزلنا اشترنا علب دهان كبيرة وقعدنا نرسم علي الحيطة وسبنها كده من غير ما ندهنها وطلع شكلها حلو
تحت ضوء القمر: فاكر يوم ما نزلت علشان تشتري ليا بلونات علشان كان نفسي فيها أوي بس اللي فجأني أنك جبت ليا أكبر عدد ممكن من البلانين الهليوم وخلتني اطلع اخدهم من الشباك وكنت مبسوطة اوي .

تحت ضوء القمر: جه في بالك انك نفسك تاكل تورته فاكر ساعتها لما قلتلك "طيب يللا " "يللا ايه " ""يللا نعملها " " تصدقي هبسط أوي " فاكر ساعتها لما غرقنا المطبخ شكولاتة وغرقنا هدومنا , وقررت أنت مش نعمل تورت تاني في البيت منعاًً لحدوث الكوارث بس انا كنت عارفة انك هترجع في كلامك
تحت ضوء القمر: فاكر لما فضلنا طول اليوم الصبح نصطاد فراشات فوق جبل سانت كترين وسهرنا طول الليل تحت ضوء القمر نحنطهم علشان نحقق امنيتنا احنا الانتين ونعمل تبلوه كبير كله فرشات ملونة .

تحت ضوء القمر حبينا بعضتحت ضوء القمر ضحكنا سوا
تحت ضوء القمر قضينا اجمل وقت واحلي ليالي
ومازلت حياتي مستمرة معك تحت ضوء القمر .


كل سنة وانا طيبة وعقبال يارب ما يبقي عندي १०० سنة
عدت سنة جديدة كبرت فيها شوية واتغييرت فيها كتير نقدر نقول علي السنة دي حصل فيها نضوج ذهني نوعا ما , السنة دي قرأت فيها كتب كتير , السنة دي حفظت كتير من القرآن الحمد الله , السنة دي كسبت صحاب جداد , السنة دي كتبت قد عمري كله , كانت سنة حلوة اكيد احلي من السنة الجاية علشان هكون في ثانوية عامة إن شاء الرحمن ,يارب يوفقني ويهديني الطريق الصحيح ويحقق ليا كل امنياتي ويخليلي البنات القمرات اخواتي اللي عمرهم ما بينسوا عيد ميلادي عاوزة اقولك ان الهدايا كانت حلوة اوي مرسي يا بنات ومرسي علي الجاتوة والسلحفة الفضة والهوت شوكلت و مرسي علي اليوم لما اشوف بكره هيعملوا لي ايه ؟؟؟؟؟؟


كل سنة وانا طيبة وحلوة

هناك 4 تعليقات:

  1. كلللللللل سنه وانتى طيبه يا اجمل وارق اخت وصبه عرفتها ف حياتى يا رب يخليكى ليا وما اتحرمش منك ابدا واعبال 753671574317243سنه وانتى معايا وعلى فكره البوست روووووعه بجد تحفه جدا وكل سنه وانتى معاه تحت ضوء القمر وتعملو مغامرات جديده مواااااااا

    ردحذف
  2. تقي بجد انا مبسوطة اوي
    اكتر حاجه بحبها انك تبقي اول كومنت وايه من غير ما اديكي خبر
    وانتي طيبة يا حياتي
    ويخليكي ليا وميحرمناش من بعض ابدا
    ياريت كل السنين دي تكوني انت معايا
    ياه عجبك س اعتقد لما تسمعيه مني هيبقي احلي
    معاه هو مين اوي يا بنت يا تقي تكوني صدقتي يكون انا معاه لا يا بنتي محسوبتك سينجل وهتفضل طول عمرها سينجل لحد لما يجي عريس الغفلة
    قال ايه مغمرات جديد اشحال انت ادري وحدة باحال والبؤس والشقاء
    بحبك يا قلبي

    ردحذف
  3. هههههههههههههههههههه
    ضحكت اوي اما قريت كل سنة وانا طيبة وحلوة :)

    بجد انتي عسولة اوي وبريئة بلا حدود ومفيش زيك يا روني
    عشان كده بحبك اوي..وكمان مبدعة وعليكي حاجات بتلمسني اوي

    البوست ده رائع فكرني بالجزء الاول بتاعه

    بس ده احلى على فكرة
    زي ما قلتي فيه نضوج

    :)
    كل سنة وانتي احلى روني في العالم
    عاوزة اشوفك ان شاء الله نتقابل حتى في مكادونالذز نشرب كابتشينو ونرغي حبة عشان مضيعش وقتك وكمان انا اليومين دول مشغولة ف المذاكرة

    هبقى اقولك قبلها بقى ونظبط سوا :)

    ردحذف
  4. هههههههههههههههه
    مش لازم برضوا اقول لنفسي كل سنة وهي طيبة
    والله يا رودي انتي احلي واجمل
    انا عارفه طبعا المذاكرة وقرفها بس عارفة كمان انك اول ما تفضي هتكلميني
    والله وحشتيني اووووووووووووووي
    وانتي طيبة يا روح قلبي اننتي

    ردحذف

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))