.

.

الاثنين، 14 يناير 2013

انا كام يوم فاتوا وانا كام يوم جايين وانا النهاردة

*مبسوطة 
الشتا ده من غير حزن
مش هسيب البرد يخليني اكتئب
الاكتئاب ملوش معني وانت مش عارف انت مكتئب لية
الدنيا تمام ،ماشية تمام
بضايق شوية ولكن السعادة باقية 
*فكرة السفر بتبسط لوحدها
انك دلوقتي هنا وكمان كام يوم مش هتبقي هنا
السفر لسة فاضل عليه شوية وقت 
ولكن احنا فعلا كنا محتاجين وقت
علشان نجهز نفسنا ونضور علي حاجات نعملها تخلينا احسن
*الدنيا هادية شوية هدوء مقلق
حتي أنا هادية نفسياً
*كوابيس النهاردة كانت وحشة
مشاهد مرعبة صور ولكن كل صور كأنها بتكلمك
وانت في كل الصور طالع خايف
المشاهد كلها انا مش ببخاف منها لاني عارفة انا بخاف من ايه
*جددنا عهد الصداقة
مع طقوس غريبة لم اجربها قبلاً
استمتعت :)
*عندي شوية امتحانات وايه يعني
اكتشفت ان احنا لازم نتعلم نسيطر علي نفسنا اكتر من كده
الموضوع مش موضوع امتحان الموضوع موضوع مبدأ
انك تقدر تعمل اللي انت عاوزه وقت ما انت عاوزه
وتقدر تمنع نفسك من حاجات انت عاوزها
لحد ما تتعلم تسمع الكلام وتفهم 
مش لازم اي حاجه انتي عاوزها تخديها
ومش لازم دايما اسمع كلامك وانتي لازم تسمعي كلامي
#صراع نفسي
*بدأت اكتب مذاكراتي السنة دي
كالعادة مختصرة ومفيدة لكل يوم صفحة واحدة بس
مش عاوزة رغي كتير :)
*كلما ازاد عمرنا ازداد حجم ذكرياتنا
انا حاسة اني تقيلة بذكريات تقيلة 
ذكريات مادية 
محتفظة بحاجات كتير 
عارفة في يوم من الايام هرميهم
بس مش النهاردة ولا بكرة ولا بعده
مينفعش الانسان ميكنش له ذكريات
ومينفعش برضوا انه يبقي عنده ذكريات كتير
الفكرة انه لو اتنظموا بطريقة احسن مش هيخدوا مكان كتير
وهيبقوا متقاسمين صح ،الاجازة اتعملت علشان ارتب ذكرياتي
*لماذا يقل الادمان لماذا لا نظل نحب الاشياء للابد
*اذا اصابتنا الرتابة تذمرنا واذا تركتنا ورحلت عنا افتقدنها
*‘واكثر ما يقلقك في حب الاشياء انك ستكرها ذات يوم #كابوس
*افتقد القراءة في الظلام علي ضوء الموبيل وصويت ماما والصحيان الصبح كالموتي الاحياء والقراءة في اتوبيس المدرسة حتي الاصابة بالغثيان
*هناك بشر لا يُجنّون أبدًا. أي حياة تعيسة يعشونها هولاء. (شارلز بوكوفسكي)
*طيب بلاش سيدني وبلاش بيروت عاوزة يوم 24يناير ابقي في كلفورنيا :) #ضحك

السعاة مازلت مستمرة
إلي متي لا ادري
فقط اتمني أن تظل
تظل للابد :)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))