.

.

الثلاثاء، 15 يناير، 2013

أنا وابو كمال :)


سكت ابو كمال قليلا واستجمع شجعاته وقال :
في حد يسيب الدبدوب بتاعه في الشتا من غير بلوفر
أنا : سامحني يا ابو كمال يو نو لبسك كله في الغسال
#استعداد للسفر

ابو كمال :انتي مش واخدة بالك اني اسمي ابو كمال
انا : لا طبعا واخدة بالي انا اللي مسمياك
ابو كمال :طيب نفسي اعرف من ناحية الفساتين اللي بتلبسيهالي
أنا :صدقني بيبقي شكلك جميل
ابو كمال :ده مش مبرر !
انا :بس انا عمري ما خرجتك بفستان
ساعات في البيت بس بلبسك فساتين مش تظلمني ساعات
وبعدان بيبقي شكلك جميل
وبعدان انت كبير كفاية انك تلعب دورين
دور ابو كمال ودور دبدوبة
#ده بيعذب اللعب علشان يتسلي
انا :مش تبصلي كده
متحاولش
انت عارف الناس الطبيعة بيسيبوا لعبهم في البيت
ده لوكان عندهم لعب
مش بيسافروا بيهم ،المفروض تبقي شاكر اصلا

أنا :تخيل أنت كعب وشنط سفر ودبدوب 
شوفت مش انت لوحدك اللي بتعاني :)
ابو كمال :ان مش مقتنع ولكن احترامً لرغباتك أنا هتنازل المرة دي
أنا :طيب بلاش فيس الموتي الاحياء #وبفيس يشبه الموتي الاحياء يبتسم
ابو كمال :عاوزة اوضحلك اني معنديش غير فيس واحد وانتي اللي بتقرري تشوفيه ازاي 
أنا :ايه اللي انت بتقوله ده!
ابو كمال :انا فيسي محايد لا زعلان ولا فرحان ولا شبه الموتي الاحياء #مونليزا استيل يعني 
انا :خدني علي قد عقلي
علي اساس مثلا انك بتكلم يعني
ابو كمال :دي اهانة لا استحقها
انا : مش تزعل اوي كده
بس الاعتراف بالحق فضيلة
مش اي حد بيكلم دبدوبه يبقي لازم يكون دبدوبه بيتكلم
ابو كمال :وبرضوا مش لازم يبقي مريض عقلي

أنا :هههههه انت متأكد انه مش لازم يبقي مريض عقلي
ابو كمال :متأكد
أنا : ابو كمال سارعاك للابد 
أنا :أنت عارف اني من السنة اللي فاتت عاوزة اعملك كوفية او بلوفر او شراب علشان الشتا
ابو كمال :الفكرة مش في انتي عاوزة تعملي ايه الفكرة خلصتي ايه
أنا :متبقاش قاسي كده
ابو كمال :احيانا القسوة مطلوبة
انا :ابو كمال انت عمرك ما حكتلي عن حياتك قبل ما امتلكك
ايو كمال :حياتي كانت بائسة
أنا :اضحك ساخرة ،ودلوقتي ؟
ابو كمال :علي اقل ستراعينني للابد
أنا :مضايقك فكرة انك عمرك ما هتكبر
ابو كمال :الواحد اتعود
أنا :أنت عارف ان كل مرة اونكل ممدوح بيشوفني بيسألني 
ابو كمال : بيسألك ايه ،ده راجل لطيف اوي ،فكرة في المطار لما حب يتصور معايا ،انا بحبهم هو ولي لي
أنا :بيسألني هو ابو كمال مش هيتعلم يمشي بقي؟!
أنا تاني :أنا نفسي تمشي اوي
ابو كمال :وأنت بتقوليله ؟
أنا : أنا مش برضي اقوله الحقيقة
بقوله يوماً ما اكيد
ابو كمال : ده يفسر سلوكك من كام يوم
لما مسكتي ايديا الاتنين وفضلتي تمشيني
أنا :امم نوعا ما
ابو كمال : يا بنتي ده عيب خلقي اصلا
أنا اصحح له :عيب تصنيع تقصد
يقول هو :أنتي صح
ابو كمال :أنا مش بحب احمد
أنا ساخرة :خخخخ علشان كان بيضربك بلقلم
ابو كمال :دي برضوا اهانة لا استحقها
أنا :أنا اسفة
ابو كمال :وهند ايمن برضوا فاكرة يوم البيتزا لما قررت تتغبي عليا
أنا :أنت صح
ابو كمال :عائلتك مش كلها ملائكة
أنا :أنت هتقولي !
أنا :اهم الحاجه الرضي
ابو كمال :ده مبدأ حياتي
أنا :وااااو ده أنت راجل صاحب مبدأ بقي
هو :طبعا أنا افضل ما ابدو عليه
مش مجرد دبدوب دماغه فاضية
أنا :أنت تتحدث مثلي
ابو كمال :لا عيب في اتحدث مثلك
أنا :انا مقولتش حاجه يعني
ابو كمال :متفكريش حتي هه
أنا :دي اهانة أنا لا استحقها
ابو كمال :أنتي تتحدثين مثلي
أنا :لا عيب في ان اتحدث مثلك
ابو كمال :مش اسلوب معاملة
أنا :انت استعملته اولا
ابو كمال :علي احدنا ان ينهي هذا الحوار السخيف
أنا :ويشرفني أن تكون أنت من يفعل ذلك
ابو كمال :قوليلي يا رنيم
أنا :ها أنت عارف أنا إنسان خالي من الاسرار
ابو كمال :اشمعنا أنا ولو مكنش أنا هيبقي مين؟
#تيمون استيل ،لما كان بيقول لشنزي تقبلي تتجوزيني
أنا : أنت عارف اني معرفش اشمعنا أنت
اما بقي لو مكنتش انت معتقدش كان هيبقي فيه حد تاني
أنا :أنا مش بحبك وبسفرك معايا علشان مش لاقية حد تاني وانت لازم تبقي فاهم ده
ابو كمال :اقسمتي ان تقولي الحقيقة ولا شئ غير الحقيقة
أنا :اسكت ايه مثلا انا عمري كدبت عليك
ابو كمال :رنيم انتي فشلة في الكدب
أنا :انا مش فاشلة اوي زي ما انت متخيل
ابو كمال ساخراً :امم وماله
أنا :عامة يعني بمناسبة الحقيقة ولا شئ غير الحقيقة
انا بحبك لذاتك
ابو كمال :ده كلام جميل
ابو كمال :يعني مش مجرد دمية ؟
أنا :لا طبعا مجرد دمية
ابو كمال :بتقوليها ببساطة كده
أنا :مجرد دمية دي حاجه عظيمة
بص لنفسك أنت دب عظيم ، ذو شخصية عظيمة ، اشيك دب في الدببه كلها
قولي مثلا انت عمرك شوفت دب لابس بلوفر ؟
ابو كمال ساخر :الحقيقة ولا شئ غير الحقيقة ، لأ
أنا :شوفت وبعدان كمان أنت دب ذو مبادئ  مش بيكبر ،شخصية مختلفة عن اللي بنشوفه عامة
ابو كمال :انا حاسس نفسي غريب في وسط الدببه
أنا :يا سيدي سيبك منهم
دول كائنات غريبة اصلا
ابو كمال :حاسبي الفاظك
أنا :سوري يعني بس يو نو اقسمنا أن نقول
ابو كمال :عارف عارف الحقيقة ولا شئ غير الحقيقة
ابو كمال :والدمي الاخري
أنا :غيرة عمياء
ابو كمال :اعترفي
أنا :ايه مضايق من خنفزة مثلا؟!
ايه دي اسمها شبه خنفسة وبتبقي ساعات مخدة
وبعدان دي حمارة (مش شتيمة )
أنا بحبها اه بس يو نو عادي يعني
ابو كمال :ولوسي؟
أنا :ابو كمال لوسي دي صغغنة اوي
بعدان انت مش فاكرة هي راحت فين اساسا
ابو كمال :بتعذبي لعبك علشان تسلي
أنا :القسوة دلوقتي مش ضرورية
ابو كمال أنا عندي صداع
ابو كمال :هههه من ايه وانتي اللي عمالة ترغي
أنا : تقصد مثلا لا سمح الله اني انسانة رغاية
ابو كمال :انتي انسانة غريبة وساعات بتبقي شخصيات كتير
ابو كمال أنا تعبت من الرغي ،مش عاوز تنام بقي؟
ابو كمال :أنتي عاوزاني انام ؟
أنا : اه متبصليش كده عندي مذاكرة يا فتي
ابو كمال :هتسقطي بكره
أنا :بحاول مش اسمعك
ابو كمال :انا صوت الشر اللي جواكي
أنا :انت كده مرعب
ابو كمال :ههههه هنام وانتي هتذاكري
أنا :نام وانا هذاكر
ابو كمال :مش مسامحك علي الساقعة
هتبقي ام قشلة لو قررتي في يوم تغسلي هدوم ولادك كلها
أنا : هنبقي نشوف الموضوع ده بعدين
وبعدان ايه أنت دب والمفروض يستحمل الساقعة
ابو كمال : نفسك انتي اكون دب قطبي
أنا :اسكت اصلا ،مفيش دب لونه بين الاصفر والاورنج
ابو كمال :دي سلالة عريقة
أنا :واوووو ترعرعت كمان مع سلالة عريقة
ابو كمال :يا ستي لم اترعرع ولا حاجه انا اتصنعت في مصنع
انا بتكلم علي الدببه اللي لونها بين اصفر وارونج في نفس الوقت
أنا :امم وماله
أنا :أنا بغطيك ومولعة لنا الدفاية
ابو كمال :استيل ذا سيم
أنا :مش تعيط هنبقي نجيبلك لبس بكرة
ابو كمال: الحقيقة ولا شئ .. انتي عارفة الباقي
أنا :اتغطي ونام اقصد هغطيك ونام
ابو كمال :عرفتي غلطك لوحدك
أنا :دبدوب جميل بينام مفتح عينه
ابو كمال :متكلمنيش زي ما بتكلمي اطفال بخاف
أنا :كنت هتمنالك احلام سعيدة اذا كنت تمتلك احلام اساسا
أنا :عندي دبدوب جميل اسمه ابو كمال لالالاااااا
ابو كمال :انا سمعك لسه بتتكلمي بطريقة مرعبة
أنا :نام بقي :)
النهاية .

هناك 3 تعليقات:

  1. جنااااااااااااان رسمى ! ;D

    أول مرة أسمع عن دب اسمه ابو كمال !! :)))

    تحفة

    ردحذف
  2. هههههههههههه
    رنيم اتفقنا على الحقيقة ولا شيء غير الحقيقة:


    انا بحبك :)

    .......

    ابو كمال :انا حاسس نفسي غريب في وسط الدببه
    وانا يا ابو كمال تيجي ندور على دببة في حتة تاني شبهنا

    ردحذف
  3. ههههههههههههه انا بحب ابو كمال و بحبك اكتر طبعا ،، الكونفرسيشن خلتني احس اني سامعه صوته الرخيم و هو بيتكلم كده طل ما هبص له هقلق :D

    ردحذف

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))