.

.

الأحد، 17 أغسطس، 2014

احلام لكاثرين : )

1- سافرت علشان اشوف كاثرين وكان فيه رجل عنده متحف هندي يهبل .. الوقت اتأخلا وكان لازم اروح ومنساش التذكرة
وبعدان روحت اكل ماك لقيت بنت صغيرة جعانة ادتها فلوس كتيرعلشان تاكل واحدة غريبة واقفة قالتلي أنا ادتها .. فقولتلها ادتيها ايه ؟ قالتلي ادتلها عفلوس تجيب بطاطس بس ماك مكنش في محل كان في الشارع
مهتمتش ,, ومشيت قابلت الراجل بتاع المتحف تاني وكنت عاوزه اقوله اني سافرت مخصوص علشان اقالبل كاثرين بس اضطريت امشي علشان الحق الطيارة
وبعدان انا فضلت ماشية وكنت خايفة افوت الطيارة وفوتها .. والصبح لقيت كاثرين طالعة من المتحف مع الراجب وبيضحكوا علشان كدبوا عليا وقالوا انها مش هنا


2- كاثرين كانت في مصر وكنا قاعدين في حته حلوة اووي فيها بحر ومحيط وجبال
وانا كنت بسألها عاوزة عن اكتر مكان نفسها تزوره في الكون


3- لويزا ماتت بطلق ناري في بطنها وهي حامل من خرم الباب واحنا كان معانا 3 عساكر رهائن وباباهم كان عاوز يقتلنا كلنا : ) وانا طلعت قولتله ياخد الجنود الاسري مقابل انه يسبنا نودي لويزا المستشفي وبعدان انقذوا البابي وكانت بنوته شعرها احمر وعنيها صينية : ))) هذا عندما يختلط ذا بيرسس بالوضع الحالي


4-حلمت اني شوفت كاثرين في الحقيقة وكانت لابسة مخطط ومعرفتش اتصور معاها

5- كاثرين ولاجي كان عندنا في المدرسة وانا كنت في الاتوه وكنت ماشية وفي لحظة درامية الاتوبيس بدأ يتحرك وانا بلمحهم وقفت الاوتوبيس ونزلت قولتلها دي اخر مرة هاجي فيها المدرسة للابد وعاوزة توقيعك : ) لاجي وكاثرين وقعولي بس كتبولي بالعربي .. وتقريبا فضلت طول الحلم بجري وبتوه في المترو علشان اروح المدرسة ولم اهتم بالتوقيع اللي طلع منها بالعربي لانها كانت بتكلم عربي : ))

6- حلمت اني سافرت مع لاجي و اوستن علشان اروح اقابلهم وبعدان ضيعت موبيلي وشنطتي وكنت متسوحة اووي وبعدان لاجي لاقاها وحطاها في الطيارة : ) ووصلت هناك وقابلتهم كلهم وكنت هابي هابي هابي وفضلت قاعدة عند كاثرين في البيت واخدت توقيع لاجي : ))))

7- حلمت بكاثرين كانت لطيفة ونايس اوي وقعدنا نرغي كتير مع بعض وقالتلي اكلمهت في اي وقت ونتقابل علشان اسألها كل الاسئلة اللي عاوزاها

8- لاجي كان عندنا في البيت ولا احد يعرف كيف : ))))

9 -  انا مش فاكرة بالتفصيل لاني مش كاتبة بالتفصيل .. كان فيه ذا بيرسس ومامت وبابا كاثرين وكان فيه برص مكان ما كنت بنام وانا كنت خايفة وفضلنا نغسل كل هدومنا علشان فيه بنت صحبتي في الحلم قالتلي انه بيدور عليا . كان برص مرعب .. وكان في الحلم أحمد اخويا .. وكاتبة ان كان فيه حنقة ولا اتذكر شئ عن الحقنة : )) وهندا وآلاء كانوا لسه بيخدوا كلاسات بالية : ))

10- حلمت بكاثرين مكنتش بتغي وكانت واقفة علي مقربة مني وقولتلها ممكن اتصور معاكي  : ) اتصورنا وكانت نايس اوي وبعدان قلت انتهز الفرصة فقولتلها ممكن تمضيلي علي الاوتوجراف بتاعي فضلت ادور بتاع سنتين علي صفحة شكلها حلو وهي كانت عاوزة تنام واول لما لقيت الورق لقتها مشيت 

مليون حلم لدرجة انني لم اعد اكتب والنوتز علي الموبيل خلصت 

البلوج بتقذ حياتي : ))))

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))