.

.

الجمعة، 5 ديسمبر، 2014

استمرار للغرابة

استمرار للشغلانات الغريبة
اللي طول عمري نفسي اشتغلها
نجار ، عامل بناء ،ساعي بريد
الي اخره
أنا أكتشفت مؤخراً
أني عاوزة اشتغل موثق
بيوثق للناس اي حاجه هما مهتمين بيها
علاقتهم مع صحابهم
احداث ايام متتالية وملخبطة
انا بعشق التوثيق زي عنيا
عاوزة اشتغل عند كاثرين
أوثق لها حياتها بكل تفاصيلها
واشتغل رممبر 
وافضل افكرها طول الوقت بالحاجات
اللي انا عارفاها وهي نسياها
والنهاردة عرضت علي نانا
اني اشتغل عندها سكرتيرة
علشان افضل اظبطلها مواعيدها
واقسملها وقتها
والعب مع للا : )
واتفرج علي مصارعة
وافتكرلها الحاجات اللي بتنساها
واخد بالي من التفاصيل اللي بتضايق منها
وابطل اخلي الناس يضايقوها
واشتريلها اقلام 24 ساعة
وافكرها تكتب بالاقلام دي
أنا النهاردة كله بحاول اقنعها
بمميزات أنها تشغلني عندها
أنا رسمياً فعلاً
بحب يبقي لي دور في حياة الناس
بحب اعمل للناس حاجات
ولو اي حد يعرف اي حد 
يعرف اي حد
عاوز يوثق اي حاجه
أنا مستعد ومتحمس
: )))

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))