.

.

الأحد، 15 فبراير، 2015

رنيما نتجوا من اليوم الاول

الحياة عبارة عن لحظات امل ولحظات بؤس
تشبث بالامل في لحظات البؤس
وحاول ان تنسي البؤس في لحظات الامل
انا بحاول اني ابقي كويسة 
اني اتنفس بدون نوبات ذعر لا منتهاية
انا نجوت في اول يوم كلية
كل شيء يمر صح
خصوصا لما المكان يبقي مليان بطاقة حب
وتكتشف كل يوم انك بتسلم علي ناس كتير اوي 
وان فيه ناس كتير اوي انا بحبهم
كل شيء هيكون كويس طلما انت مش لوحدك 
وكل شيء هيمر علشان ربنا هيساعدك زي ما بتحاول تساعد الكون 
الخبر المفرح ان دكتور فاطمة هتدينا تاني
انا بحب الناس اللي بتقدر التعب وتقدر تقنعني اني بعمل شغل كويس 
انا بحب شعبتي وبحب اشتغل معاهم
وببقي ممتنة انهم بيبادلوني الحب وبيبقوا دايما عاوزين يساعدوني
بالرغم اني بعذبهم
انا اشتريت اقلام كتير اوي النهاردة بكل الفلوس اللي كانت معايا
وبكرة هروح اشتري تاني علشان الاقلام مبهجة اوي اوي اوي وملونة وشبهي 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))