.

.

السبت، 15 أغسطس، 2015

الافكار المسيطرة

الافكار المسيطرة علي:
ان الكتاب العظماء
اللي بيقدروا يطلعوا برة السيناريو
المعروف او المتوقع
او اللي بيقدروا يخلقوا معضلة ويفضلوا يحفروا فيها كتتتير وبعدان يقدر يطلع منها بمنتهي السهولة
اعتقد في فامبير دايرز بيقدروا يعملوا كده برضوا

*ان كتير من الناس عندهم مشاكل في 3 حاجات الاكل، الجواز وتربية الأطفال
وكلهم مترتبين علي بعض

*ان الحياة بين الناس من غير قواعد مبتمشيش

*وان مفيش اجمل من الاصدقاء اللي بتصل معاهم لقواعد ونظريات ونتائج وافكار عميقة وغريبة

* ان بجد احيانا الناس بيتذمروا علشان مش لاقين حب وان ده شيء تافهه ودول ليهم حل واحد جردل ماية فوق دماغهم فوقوا انتم لاقين تاكلوا وعندكم بيت خلصت

* ان انا كنت بحس بالامان اني مش مضطر اقلق انا هحب شغلي ده ولا لأ هبقي عاوزة اغير شغلي ولا لأ
دلوقتي انا احيانا كتير بفريك اوت اني لازم انجح
اني لازم احب الحاجات
علشان انا معنديش اوبشنز

*الثقل والخفة هو كل شيء في هذا الكون
الاشخاص اللي بيثقلونا
والاشخاص اللي بيبقوا مفرطين في خفتهم
ان احيانا الاشخاص بيحولوا يبقوا مفرطين في خفتهم مع ناس محتاجين ثقل في حياتهم
واحيانا الناس بيثقلوا الناس التانية لدرجة محدش يقدر يستحملها
كن ثقيل او كن خفيف
ستكن نقيض ما يريده الاخر منك

هناك تعليق واحد:

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))