.

.

الجمعة، 20 نوفمبر 2015

الاشياء التي تحدث

ساعات بفكر
اذا كنت انت اللي مانع عني الخوف
لو كنت انت 
الحيطة اللي مش بيعدي منها المشاعر السلبية

بس انا معنديش اي احلام
معنديش امنيات 
معنديش اي شيء عاوزة احققه
وعاوزة اشتري كراسة للسنة الجديدة
ومش عارفة انا ممكن اكتب فيها ايه
انا كنت بحلم ان افضل اكتب في الكراسات 
طول الوقت
وبعدان بدأت احس انها كانت مرحلة 
محمسة جداً
أنت عارف أنت عاوز ايه
بتحلم بايه نفسك في ايه بتفكر في ايه
بتحب ايه وبتحب مين وعاوز تشتري ايه
وعارف حتي الحاجات اللي مش هينفع تحققها
هجيب كراسة اكتب فيها
اخلص الترم الاول في التالته
الترم التاني في تالته
الترم الاول في رابعة
اتخرج من ام الكلية 
مش هلاقي اكل.  النهاية
الاشياء محتاجة تاخد 
منعطفات مختلفة 
زي مثلا اهلي بيقرروا يهاجروا
نموت مثلا كلنا مرة واحدة في حدث واحد

انا كان عندي احلام 
برتفاع مبني من 100 دور
وبعدان بمنتهي السهولة والبساطة
بدأنا نهد في الدور الاول 
ونكسر في الحيطان 
وبعدان مبقاش فيه مبني
مبقاش في احلام
ولا 100 دور
مجرد اشياء كنت عاوزها
لسه عاوزها
بتفكر تعوزها
حاجات كل الناس عاوزاها 
حاجات انت عاوزها واضحة وصريحة عمرها ما هتيجي
حاجات انت عاوزها صعبة تتحقق
اشياء انت عاوزها مش بتسعي إليها 
واشياء انت مش عارفها وبتسعي فيها
وبتمشي مغمض عيونك 
بتخبط في كل الحيطان 
ومفيش ولا ممر سالك 
ونو واي اوت 
يوا ار استك ماي فريند

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))