.

.

الاثنين، 28 ديسمبر، 2015

اول يوم من غير ماما

امبارح وانا لاول مرة
بحضر مع مامتي شنتطها
قولتلها
ماما انا مكنتش بحبك زمان
ماما الشخص اللي بقدر اقوله
حاجات مبقدرش اقولها لحد
زي اني مش عاوزها تموت
او زي اني مكنتش بحبها زمان
الناس بتبقي شايفة
انك طبيعي تحب اهلك
بس ده مش طبيعي بالنسبة لي
انا كنت بخاف وانا صغيرة اوي
لما اسيب ماما
وكنت بحس اني هموت قبل ما اشوفها
وانا في رابعة ابتدائي
فضلت اتحايل علي ماما
توديني ابات عند تقي اللي هو اكتر شيء متعودين عليه
ولما روخت هناك كنت بفضل اعيطلها في التليفون
واخر يوم قضيته في السرير 
تقي وتقي بيجروا وبيرشوا علي بعض ماية
وانا بقرأ قرآن وبدعي ربنا مموتش قبل ما اشوف ماما وفضلت اعيط لحد ما روحت
انا مؤمنة ان محدش في الكون
يقدر يستحملني
ولا يستحمل الحب القاتل
والتعلق الشديد
بس ماما مستحملة 
شكرا ماما
اعتقد ربنا بيعلمنا نكون اقوي
وانا حقيقي مش متاكدة 
اني هقدر اعدي المرحلةدي
امتحانات قلق ومفيش ماما
ممكن حد يتبناني؟

هناك تعليق واحد:

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))