.

.

الثلاثاء، 12 يناير، 2016

لغات الحب

انا السنة اللي فاتت
كان فيه اختبار 
اسمه لغات الحب
انا عرفت ال3 لغات بتوعي
وكانوا بالترتيب
الوقت - اللمس - التقدير
واكتشفت السنة دي
ان كل شيء
بيدور حول لغات الحب بتاعتي
انا بقدر الحب بالوقت اللي بتقضيه معايا
لو انت مش بتقضي معايا وقت كتير
بحس انك بتهرب مني وانت مش بتحبني
بحب الناس اللي بتحب تقعد معايا
وبحب الناس الي مش بتزهق مني
ووقتهم كله ليا
ودول ناس ليست كثيرة في هذا العالم
وده كان اكتشاف الشهر اللي فات
النهاردة اكتشفت
ان لغة اللمس كاللغة الحب
بتخليني احس اني اقدر اكون معالج
واني اقدر امتص التعب والزعل
انا بحب اطبطب علي الناس جداً
وبحب ابعتلهم حب كتير
واتمني لهم كل السعادة
وانا بطبط عليهم
وعلشان كده ده المشهد اللي بتكرر
علشان لغة اللمس مهمة
اما التقدير
انا بحس
كل الناس بتحب التقدير
بتحب تحس انها عملت اشياء كويسة
وعملت اشياء  نالت اعجاب الاخرين

المفروض ان لغات الحب
بتخلينا نفهم بعض
ونقدر بعض 
اننا مش كلنا بنحب بنفس الطريقة
وان انت عمرك ما هتحس انك 
محبوب غير لما حد يحسسك بكده
من خلال لغتك انت مش لغته هو

لغات الحب بتخلينا عارفين 
احنا بنعمل حاجات غريبة ليه
وبنحس بحاجات غريبة ليه
وبترتب لينا اولوياتنا في الحياة
ِ

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))