.

.

السبت، 25 مارس، 2017

I can't fall in love until I know you more than l know myself

انا ادركت وانا بقرأ الكتاب
اني مقدرش اقع في حب حد تماماً 
من غير ما اكون اعرفه اكتر من نفسي حرفياً
اعرفه كما هو بكل نقاط الضعف وبكل العيوب وبكل المشاعر
انا بحب فكرة ان الحب بيخلي الاشخاص 
 يفهموا بعض وبيقربهم من بعض اكتر
الكتاب كان بعيد تماما عن الواقع اللي احنا بنعيشه
بعيد تماماً عن الطريقة اللي الناس بتحب بيها بعض
في المحيط بتاعنا
ده لو لقيت ناس حقيقي بتحب بعض حوليك
انا مبعرفش اقرأ الناس 
ومهما عرفتهم ومهما عرفت هما بيحبوا ايه وبيكرهوا ايه 
مبقدرش ابدً احس اني عارفاهم
او عارفة هما في اللحظة دي بيحسوا بايه
مبعرفش اقرأ افكارهم ولا مشاعرهم
انا مبعرفش اعمل كده مع نفسي
مبقدرش افهم النمط اللي انا بمشي عليها
علشان افهم نمط الناس اللي بحبهم
انا دايماً مش عارفة المفروض اقول ايه
ولا الناس اللي بحبهم محتاجين ايه
واغلب الوقت بحس وحش عن نفسي
علشان بحس انهم حاسين وحش عني
انا عادة دايما بيتقلي اني عمري ما هفهم اللي بيحصل جوه الاخرين
بجملة "انتي مش فاهمة"
لدرجة اني بدأت اقتنع اني عمري ما ببقي فاهمة
وان مشاعري قليلة ومش عميقة واني اغلب الوقت مش المفروض اكون فاهمة 
الاشخاص بيحسوا بايه
واني معنديش اختيارات كتير في مشاعري
وده شعور مؤلم
انا نفسي لما اقع في الحب
ابقي قادرة افهم الشخص اللي بحبه واقرأه بسهولة
انا عادة بنبهر بالناس اللي بتعرف تقرأني بسهولة
فوق الوصف 
وممكن اسيب الكون واهرب مع شخص بيعرف يقرأني
اعتقد انها من الاشياء الصغيرة التي لا تقدر بثمن
ان الناس متعرفكش تشوفك زي ما انت نفسك تكون
زي ما انت بتحلم تكون
انا بحاول مبهرش الكون دلوقتي وبحاول اقنع نفسي اني مش مبهرة
واني مش عاوزة ابهر الكون
انا مش بحاول.. انا بحلم بشخص ينبهر بيا في اسوء حالاتي
ينبهر بالتفاصيل الصغيرة والاشياء اللي نحدش بينبهر بيها
ومش مهتمة ان الكون مش بينبهر
انا بس بوثق اهمية 
انك تبقي قريب لدرجة انك تبقي عارف التفاصيل
اللي الناس اللي انت بتحبهم حاسين بيها

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))