.

.

الخميس، 4 مايو، 2017

4_5_2017

النهاردة اليوم الاسوء علي الاطلاق
جبت درجة وحشة في الامتحان
لاول مرة
الكثير من الخناقات
اتخنقت مع اصدقائي
اتخنقت مع رنيما
وكسرت قلبها نصين
وقفشت علي حسناء
عيطت كذا مرة
عيطت بعد الامتحان
وعيطت في التاكسي
وعالمك طوال اليوم يحاول الا ينهار
ولكنه يفشل في الكثير
من الاحيان
شغل المتحف
الكلية النهاردة
خلتني اندم علي
التلات ثواني
اللي حسيت فيهم
اني ممكن افتقد الكلية
دي مش بيئة صحية
ده بيئة بنت 
شغل الشعبة
يحرقه شغل الشعبة
انا في مرحلة
ان الكون محتاج يستحملني
ويتقبلني زي ما انا بعيوبي
لاني مش متقبلة نفسي
ولا متقبلة عيوبي
يحرقه ال self doubt
وال perfectionism
وال low self confidence
اخيرا وليس اخيرا
انا بحتاج اغلب الوقت حاليا
اني احس ان الناس بتحبني
زي ما انا
في اسوء حالاتي
وانا قافشة وانا بكره كل الشي
وانا بتخانق وبعامل الناس زبالة
بحب النهاردة آية
علشان هي ببساطة من اكتر الاشخاص
ال supportive اللي عرفتهم
يو دايما او غالبا واقف في صفك
او انا بحب احس كده
دايما بتقولك انك مش غلطان
ودايما بتتقبلك حتي لو مش بتتقبل  الكون
انا النهارده بحب سيهاما
علشان كتبتلي جوابات
انا بقالي زمن محدش كتبلي جواب
النهاردة اول ما صحيت كنت بفكر
ان محدش بيبادلني الحب وانا متعلقة
محدش بيقدر  بيحبني وانا متعلق
محدش بيقدر يستحملني اصلا
حوسام، سيهاما، دنيا، نينا والكثير غيرهم
والشخص الوحيد اللي بتعلق بيه وبيقدر
يقنعني انه بيقدر يستحملني ويبادلني الحب
مشغول عنك طوال الوقت
والاشخاص اللي بيبادلوني الحب
زي رنيما، مر، يو، ساريت والكثير غيرهم
انا لا اتعلق بيهم
انا لا اتعلق الا بمن لا يستطيع
ان يتحمل
حتي سيهاما في اللحظة
التي توقفت عن التعلق بها
بادلتني الحب
ليس هذا فقط الامر ليس
عن التعلق
الموضوع اني لما بعدي نقطة
معينة من الحب
من فرط الحب
الناس بتبعد عني
والناس اللي مش بتبعد عني
مش بفرط في حبي ليهم
بظلم كل الناس بالتساوي
بحب الناس اللي مش بيبادلوني
نفس درجة الحب
ومبحبش الناس اللي بتبادلني
الحب علي الاطلاق
الحب بالنسبة لي
الحب هو شي
احتاجه واهرب منه
انا احب ان اكون صريحة مع نفسي
بشكل مبالغ فيه
وانا الان لا اعرف نفسي
لا اعرف ماذا اريد علي الاطلاق
حياة واحدة لا تكفيني
حياة واحدة لا تتسع لي
لا تتسع لكل الاشياء التي اريدها

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))