.

.

الأربعاء، 24 مايو، 2017

توثيق social club

الحديث المطول مع اميرة
علي عكس المتوقع
اميرة تفهم كل شيء
التجارب احيانا لا تستمر
كثيرا ولكنها تقسم ظهرنا
What if people never understand you
I am good at running away

بعد امتحان مادة المتحف ربنا ما يعدها ايام
انا مكنتش محبطة اوي
وكنا متفقين كلنا نخرج سوا
وكل اصحابي قرروا مش يخرجوا
معادا أميرة، اسراء واية سعيد وهاجر
انا مكنتش عاوزة اخرج من غير صحابي
بالرغم ان اسراء واميرة رايحين
صحابي شجعوني اروح جداً

انا مع الناس مش دايما بقدر ابقي انا
احيانا كتير بقعد ساكته
وبقول كلام سخيف
وبقول حاجات مش بتضحك
وبقضي اغلب الوقت 
افكر الناس بتقول عليا ايه
او بتنقدني ازاي 
وبنقد نفسي

كنت طول الطريق ساكتة
بتأمل الناس الطبيعين
والاصدقاء اللي مش بيفكروا في الكلام قبل ما يقوله
وبيبقوا هما من غير صعوبة
وكنت مبسوطة بتواجدي معهم

اليوم ده اكتشفت اني عمري ما 
بقدر اراعي مشاعر الكون
لن مشاعري ضيقة 
ولا تتسع
واني علي قد ما بحاول
في حاجات مش بشوفها
ومش براعيها
ومش باخد بالي منها
في ناس حوليا 
بتتألم وانا لا اعي بذلك
اني مش دايماً ببقي لطيف
مش دايماً ببقي الشخص
الذي يحضن العالم

انا واميرة وسنارات الصيد
واقفين بنبص للماية
وبنتكلم عن اشياء
مؤلمة 

انا كانت مشاعري متلخبطة
جدا اليوم ده
كالعادة
ولكنه كان يوم مختلف 
وجميل جدا جدا جدا

انا للابد مش ببقي عارفة
المفروض اقول ايه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

لا تقسوا عليّ .. وابتسم للحياة : )))))